Жилищно строителство & Иновации
Проектиране и ускорено изграждане на
енергийно ефективни и пасивни сгради,
с монолитна стоманобетонна конструкция и интегрирана система за умен дом от следващо поколение
Резултати от търсенето
Намерени са 19 елемента за „“
- Тенденции в жилищното строителство: Интеграцията на смарт технологии за умен дом става съществен елемент още в етапа на проектирането.
Стара Загора и Пловдив затвърждават тенденцията за прилагането на иновации в жилищното строителство, безупречното качество на крайният продукт, грижата към общността, устойчивото управление на енергията и ресурсите, както и приобщаването ни към дизайн на бъдещето и стабилност в архитектурата. Жилищен СПА комплекс в с. Змейово, община Стара Загора – лукс и иновации в строителството Съвременните проекти за жилищно строителство в България все по-често поставят акцент върху енергийната ефективност, устойчивото развитие и смарт технологиите за умни домове. Един от ярките примери за това е жилищният СПА комплекс в с. Змейово, който стана финалист на LUXURY Property AWARDS 2023. Основната цел на този проект е да предложи високо ниво на комфорт на своите обитатели, като внедри иновативни технологии, които подобряват качеството на живот. Комплексът залага на интегрирани системи за умни домове, които автоматизират процеси като отопление, охлаждане и пречистване на въздуха. Внедрената система за рекуперация и пречистване на входящия въздух е особено значима, тъй като осигурява оптимален климат вътре в дома, без да разхищава енергия. Проектът включва и фотоволтаични панели за зелена енергия и метеорологични станции, които автоматично регулират системите според външните климатични условия. Така обитателите се радват на оптимална температура и свеж въздух през цялата година, при минимален разход на енергия. Kamenitza Residence в сърцето на гр. Пловдив – нов стандарт в жилищното строителство Друг емблематичен проект, който задава нови стандарти за жилищно строителство, е Kamenitza Residence в Пловдив. Проектиран от международната архитектурна компания SGI Architects & Masterplanners , този проект комбинира най-високия клас строителни материали и интеграция на смарт технологии още от началния етап на проектиране. Резиденцията е оборудвана с алуминиева дограма Schuco , осигуряваща отлична термоизолация и пасивна рекуперация на въздуха, както и с възможност за система за пресен въздух и филтри за омекотяване на водата. Особено впечатляващ е фактът, че целият комплекс е предварително окабелен за умен дом, което позволява на бъдещите собственици да персонализират системите според своите нужди и предпочитания. Интеграцията на сензори за наводнения и автоматизирани отоплителни системи е само част от решенията, насочени към осигуряване на сигурност и удобство за обитателите. С екип от специалисти на разположение, всеки собственик може да се възползва от индивидуални настройки на смарт системите, за да отговарят на специфичните изисквания на семейството. Жилищното строителство в България бързо се насочва към интегриране на смарт технологии, като основен фокус е осигуряване на устойчиво и комфортно обитаване и сигурност. Проекти като тези в с. Змейово, до гр. Стара Загора и Kamenitza Residence, до гр. Пловдив задават нови стандарти, комбинирайки лукс и иновации, което ги прави визионери в областта на умните домове и умният начин на живот.
- Какво определя един имот в тип "инвестиционен клас"?
Инвестициите в недвижими имоти са дългосрочни бизнес игри на пазара и това е своеобразна комбинация, която синхронизира инвестирано време и определяне на правилното темпо на пазара, с което всеки разумен инвеститор би следвало да се движи. Тъй като собствениците-обитатели на имоти са сред най-големият процент купувачи на пазара на жилища, те създават и голяма част от търсенето и следователно стимулират растежа на капитала на пазара на имоти. Важно е да се знае, че собствениците-обитатели, често са не по-малко разтревожени от инвеститорите. Те купуват със сърцето си въвличат емоционално за да откликнат на нуждите на семейството си, като главната отправна точка за тях е продиктувана от местоположението на имота, към който се стремят. Инвеститорите са нещо различно - те купуват имотите с калкулаторите си! Защо обаче, притежателите на имоти и техните потребности имат значение за инвеститорите? И какво общо има това с купуването на инвестиционен имот? Ами, очевидно, интелигентните инвеститори трябва да се съсредоточат върху купуването на това, което търсят собствениците-обитатели, така че да могат да избират имот, който е действително привлекателен за тази целева, купуваща група. Максимата е, че всяко имущество, може да бъде инвестиционен фонд, но не всички имоти са инвестиционни. Следва, че като инвеститори, трява да развиете търговски нюх и способност да дешифрирате разликата и това е основният въпрос тук. Винаги имайте предвид, че местоположението прави около 80% от тежестта на имота на пазара и има отношение към растежа на печалбата, а останалите 20% се отнасят до другите ключови характеристики на самия имот. Ако купите грешен имот, ще зачеркнете цялата добра работа, която сте предприели, като сте се насочили към правилното място. Така че, освен че фокуса на вниманието ви трябва да остане върху това какво търсят бъдещите собственици на имоти, инвестиционният имот трябва да има следните характеристики: Бъдете наясно с недостига на пазара: дефицита между търсене и предлагане, между желанието за отличното местоположение и просто нуждата за собственост Недостигът на местоположението е важен за вас като инвеститор и това включва базисната потребност на всички купувачи да закупят имот в близост до центъра на града, или друга топ локация за еднофамилни къщи, където обаче има малко свободна земя на много висока цена. Други важни фактори са близост до обществен транспорт, центровете за заетост, хотели или зони за спа-туризъм, отдих, шопинг-центрове и др. Също така жилището трябва да бъде отличително. Какво определя тази собственост по-забележителна, спрямо другите в същата област? Дали това е земята или може би двора, градина, високи тавани, арт деко функции, огромни спални, втора баня и т.н.? Имот, който е отражение на определен начин на живот: Вие предлагате ли концентрирани удобства? Инвеститора е въплътен пътеводител за начина на живот за клиентите на имоти, който включват предложения за живот в идеалния център, в близост до страхотна търговска ивица с кафенета, барове, добри училища, паркове за кучета и други подобни, са важни за купувачите. Също така е в състояние да предложи подбрани имоти в за еднофамилни къщи в близост до града или за уекенд-къщи, със много добра съпътстваща инфраструктура. Ако някой потенциален клиент се чувства свързан с културата и хората в дадена област, те ще са готови и да платят за нея предлаганата от вас цена в цялостната ви оферта и дори повече от това. Имот, в който инвестицията само ще покачва своята стойност: Как оценят имотите от портфолиото ви банките? Помислете какви са основните критерии, които банките гледат при оценката на предлагания от вас имот спрямо клиента, в ролята му на кредитополучател. Това е важен критерий за това, дали един имот е инвестиционен или не. Инвеститорите избират да купят типа имот, за който банките обичат да отпускат заеми, както за вас, така и на потенциалните собственици. В края на краищата, инвестирането в имоти е игра на финансиране, а не тухли и хоросан. Инвестиционен подход и правилен анализ Инвеститорите трябва да внимават. Много жилища и апетитни парцели се застрояват и се търгуват на пазара на инвеститори със средно и високо ниво на цената на имотите, които обикновено са насочени към този средната класа купувачи, на възраст между 30 и 45 години. Съществува риск от свръхпредлагане, за който трябва да внимавате, когато две или три подобни сгради или имота се продават наведнъж, което означава, че растежът ще бъде бавен и намирането на наемател или купувач по-трудно. Търсете да бъдете едновременно уникален в предлагането си и по възможност единствен по отношение на ключови характеристики, каквото е местоположението. Така, недостига на пазара по отношение на този критерий, ще бъде превърнат във ваше конкурентно предимство при бъдещата реализация на имота, придобит от вас.
- Четири сюжета, в които можете да попаднете като инвеститор на имоти
Ние сме прекарали години наред в консултиране на инвеститори в недвижими имоти и смятаме, че има четири общи сюжета, в които един инвеститор може да попадне и да му се наложи да плаща за тях, когато става дума за закупуване на инвестиционен имот. Като инвеститор трябва да анализирате кой сюжет най-вероятно отговаря на вашите лични обстоятелства. Разбира се, само вие можете да решите коя стратегия ще доведе вашият личен напредък в бизнеса и с какво трябва да бъдете предпазливи. 1. Закупуване на грешен актив Фактът, че всички живеем в даден имот - било чрез собственост, или като наемател - може да ни накара да вярваме, че ние автоматично познаваме пазара на имоти и свързаните с него продукти и подходи. Интересно е обаче, че инвеститорите често изпадат в ситуации, при които им се налага да продават на загуба. Не е необичайно за нас да видим инвеститор само с 3-4% увеличаване на доходността в инвестиционния им портфейл, докато при добро предвиждане е било сравнително лесно да се постигне ръст от 7% или повече в същия период от време - ако знаете какво правите. Така че ключът тук е да се знае разликата между имот, който е инвестиционен клас и просто някакъв имот. Други фактори, които могат да доведат до закупуване на неправилен актив, включват инвеститорите да станат нетърпеливи и да започнат да изпитват от липса на бърза реализация. Това е, когато инвеститор е готов да купи всичко, само за да влезе на пазара на имоти, а не да закупи правото собственост, в стратегически подбран район и локация. 2. Отлагане Пазарът не чака никой. Той ще се изкачи нагоре или надолу с или без вас като инвеститор. Като цяло, колкото по-дълго отлагате, за да закупите на по-изгодна цена, толкова повече отлагате печалбите си от вашите инвестиционни намерения. Ето някои от най-често срещаните причини, които сме чували през годините от онези, които чакат за уцелят точното време: "Трябваше да съм купил тези имоти преди 10 години", "Просто ще чакам и ще видя какво направи правителството в този регион", "Имах намерение да стигна до това, но…” "Закъснял съм, за да вляза на този пазар". Кой не се е борил със сходни мисли? Всички ние можем да се отнасяме с нужната предпазливост към страха и несигурността, но отлагането на инвестиционните ни намерения е вероятно най-скъпият начин, по който ще платите в последствие като инвеститор.Това до голяма степен е скрита цена, тъй като става въпрос за възможност, която пропускате поради страха от нови, но в бъдеще това може да има огромно влияние върху цялостната визия за натрупване на благосъстоянието ви. Така че, чакайте, за да придобиете подходящия имот, но не и прекалено дълго! 3. Плащате твърде висока цена за даден имот Повечето купувачи - както инвеститори, така и собственици на имоти - се въздържат да плащат твърде висока цена за даден имот, въпреки, че анализа им ясно показва неговата рентабилност. Често пъти този страх е засилен, от спекулациите, които по-умелите продавачи правят, за да накарат купувачите да купят от тях. Важно е обаче, да не гледате на инвестициите си фрагментирано и освен анализа върху ликвидността от покупката на даден имот, да имате визия, как той се вписва в цялостния инвестиционен портфейл, с който разполагате. 4. Професионални съвети С услугите на опитният консултант в сферата на имотите, следва да ви гарантира, че няма да закупите грешен актив, че ще се наложи да чакате твърде дълго за реализацията му или, че ще платите прекалено много за придобиването, като част от активите на инвестиционния си портфейл Въпреки че понякога изглежда, че плащате определена цена за имот по-рано, като имате изпреварващата информация, че услугите на професионални консултанти, вие ще си гарантирате, че ползата от събирането на сходни активи с перспективна локация и в развиващ се регион, ще ви изведе финансово на върха в дългосрочен план. Не забравяйте, че първоначално цената е това, което плащате, но стойността в последствие е това, което получавате!
- Поддържайте дома си: какво можете да направите, за да го запазите безупречен
Хората, които имат отношение към своя дом, биха искали да се чувстват в него като в своеобразно светилище, но твърде често външният свят се промъква някак си незабелязано и го превръща в нещо твърде неуютно и отдалечено от техните мечти за желан дом. За да държите външните дразнители настрани, ще ви споделим някои прости решения за преодоляване на домашни ви проблеми, като например нашествието на прах, шум от улицата и лоши миризми. Твърде много слънце Яркият, слънчев дом обикновено е факторът, който спомага за успешната продажба на едно жилище, освен когато обаче, рано сутрин изгревът те събужда нежелано от дълбок сън. За да държите слънцето встрани, докато сте готови да се изправите от леглото, осигурете си практични плътни завеси, които са предназначени да възпрепятстват всяка светлина в спалнята ви, докато самите вие не сте готови да я допуснете да нахлуе при вас, заедно с аромата на сутришното кафе. Ако през лятото слънцето пада ниско през прозорците ви, къщата бързо може да стане прекалено топла, дори гореща, което ви кара да се чувствате още рано сутрин некомфортно през най-горещите месеци или да мислите за управлението на климатика постоянно. За да поддържате дома си истински уютен, може още от самото начало да помислите за вида на стъклата на прозорците ви, които да притежават функцията “четири сезона” - през лятото да отблъскват слънчевите лъчи, а през зимата да задържат топлината вътре в стаята ви. Почистване на прах Прахът в дома ви е неизбежен спътник от живота ни, но ако вашият дом изглежда необичайно прашен, можете да предприемете някои стъпки, за да държите фините прахови частици под контрол. За начало, помислете за малка инвестиция във висококачествен пречиствател на въздуха, с който трайно ще можете да поддържате дома си без прах. Пречиствателят на въздуха може да помогне за изчистването и ароамтизирането на въздуха, но това е само едно от оръжията за комфорт във вашия арсенал. Ако имате система за отопление и охлаждане, бъдете наясно, че тя работи с принудително вкарване на въздух отвън, а заедно с това и не малко прахови частици. Предвид това, уверете се, че редовно почиствате филтрите на климатичната система и че ползвате антибактериални филтри, които не само улавят фините прахови частици, но и убиват микробите. Докато филтрите за климатични системи и пречиствателите на въздуха могат да се справят в голяма степен с праха във въздуха, то съществуват други фини частици, които са по-тежки от въздуха, което означава, че те в крайна сметка ще се установят на пода. Всеки път, когато се разхождате, тези частици отново се връщат във въздуха, създавайки нова струя дразнители, с които трябва да се борите. За да се справите праха на пода, свързан с килими, не забравяйте да използвате прахосмукачки, особено такива, с воден филтър, както и бихте могли да инвестирате, във вече напълно достъпни роботизирани вакуум устройства, с които можете да планирате редовното почиствате на вашия дом, дори във ваше отсъствие. Ароматизирайте дома си След известно време вашият дом може да започне да придобива отличителен мирис. Редовното готвене, живеенето с домашни любимци или просто малкото разпиляване на всевъзможни предмети, може да причини някои миризми и тези миризми могат да бъдат трудно премахнати. За да не получите трайни миризми, характерно за килими и тъкани, опитайте да напръскате сода за хляб или дезодориращ прах за килими над областите, където обичайно се замърсяват от ежедневната ви битова дейност. Оставете препаратите за тъкани да подействат в продължение на една нощ и след това подсушавайте на широко отворени прозорци. Често пъти, друг източник на специфична миризма в дома ви е вашият хладилник. За да не допуснете, той да се превърне в източник на неприятна миризма, използвайте абсорбатор с активиран въглен. Почистване на мухъл Мухълът и влагата, които се задържат в пукнатините и ъглите на помещенията, са често срещано явления, особено при не добре санираните жилища. За да не бъде източник на дискомфорт за вас, не забравяйте поне веднъж в годината да третирате тези места във вашето жилище със специализиран препарат против плесен. Специално внимание отделяйте и на всички сифони в къщата си, като профилактично ги третирате против запушване и измивате обилно след това с гореща вода.. Малко мир и тишина Повечето шумове, които отнемат вашето спокойствие у дома, се промъкват през пренебрегвани с годините пукнатини в стените, рамките на прозорците, вратите и канализацията. Ето защо най-добре е да инвестирате малка част от времето си и парите си, във изграждането на вътрешно и външно саниране с шумоизолираща каменна и минерална вата. Така, вашият дом ще остане мястото, където ще можете истински да си отпочивате, а неговата цена през годините ще се запази в най-изгодните си възможни граници.
- 6 стъпки за как да продадете успешно имота си
Независимо дали имате житейски инвеститорски опит или притежавате умения на продавач, всеки иска да постигне удовлетворяващ резултат, когато дойде време да продаде свой имот, особено, ако е за първи път. След като сте решили да обявите за продан имота си на пазара, има няколко прости начини, стратегически да получите най-доброто от начина, по който ще развиете своята кампания за продажба на имота си. Ето какво трябва да обмислите, преди да направите своята крачка за продажба. 1. Изберете си брокери на недвижими имоти, с които ще работите през цялото време Успеха за реализация на вашата оферта за продажба на имот в голяма степен зависи от избора и сработването ви с местни брокери на недвижими имоти, с иновативно мислене, съвременен подход и нужния опит на пазара. За радост, в град Стара Загора и региона не липсват такива утвърдени агенции и млади, но успешно доказали се брокери и собственици на компании за инвестиции в недвижимите имоти. Срещнете се поне с няколко агенции, говорете с техните брокери като че ли сте потенциален купувач, без да е необходимо да разкривате намеренията си да продавате собствен имот. Вникнете в стила на брокерите, с които ще се срещнете и преценете, дали техният стил на работа отговаря на вашите очаквания. 2. Изберете правилното време, в което да обявите вашата оферта за продажба Помислете внимателно, кое време от годината е най-доброто за продажбата на имота, която искате да реализирате. Вземете под внимание плановете на вашето семейство. Може да не е уместно да продавате, когато е разгара на летния сезон, всички са се настроили за отпуски или пък е хората за похарчили много от средствата си, след разгара на коледното пазаруване.. Пролетта е и есента са подходящо време за обяви за продажби, въпреки че пазарът на недвижими имоти работи през цялата година. 3. Направете необходимите козметични ремонти на имота си Вашият имот може да има нужда от по-малки или по-големи козметични ремонти, които да предадат нужният търговски вид на имот ви. В това число, продавачите силно пренебрегват и състоянието на общите части - как изглежда коридора към апартамента ви например, стълбището или врата на асансьора. Често пренебрегвани, те са отказвали не един мотивиран купувач, а желаната оферта за продажба, така и не стига до своята реализация. 4. Представянето е всичко Цялостното освежаване на имота ви и неговата приветливост са от жизненоважно значение за всяка кампания за продажба. Тук е мястото да обсъдите стратегията си и с вашите брокери, за да постигнете нужния успех. Уверите се, че крайния вид на имота е достатъчно минималистичен, така че хората, които ще влязат на оглед, за покупка на имота ви, и да си представят добре целия му потенциал. 5. Изберете начина си на продажба Има различни начини за продажба на имот. Бъдете сигурен, че компанията за недвижими имоти, с която ще работите, разполага с нужния опит, да изгради цялостна стратегия за представяне на имота ви, в най-добрата светлина, пред правилно подбраните клиенти. 6. Имайте реалистични очаквания за продажната цена Приятелите и семейството ви, може да имат високо мнение относно справедливата цената на която следва да се реализира имота ви, но е твърде вероятно техните оценки не са толкова прецизни, колкото вашата партньорска агенция за недвижими имоти. Ето защо, заложете на добре обмислен анализ, който брокерите, с които ще работите, ще ви изготвят. Така, не само ще избегнете изтощителното чакане, дали имота ви ще се продаде в действителност, но ми ще си осигурите достатъчно много огледи от потенциални купувачи, за да можете да получите най-изгодната за вас оферта и да постигнете крайната си цел продажбата.
- Да използвате ли услугите на брокери на недвижими имоти - какви са предимствата за вас?
Предстои ви да обявите за продажба свой имот на пазара? Имате дилема дали да го направите сам, за да спестите комисионната за услугите на агенцията за недвижими имоти или да потърсите по-скоро компетентни брокери с които да реализирате вашата сделка? Пред подобна дилема са хиляди хора по света, на които им се налага да продадат свой имот! Но има редица основателни причини, поради които си струва, да потърсите професионалните услуги на брокери на недвижими имоти. Ето някои от основните предимства, да работите рамо до рамо с тях: Те ще ви спестя време, извиване на ръце в преговорите с купувачите и пари Дали наистина времето е нещо маловажно? Помислете, че за да продадете имота си успешно, някой трябва да създаде за вас маркетингова кампания и да следва ясна стратегия на пазара на имотите, да проучи реалната стойност на имота ви, на реализирани подобни сделки в съседство с вашия имот, както и да определи действително продаваемата цената на имота, която да вземете веднага, да се срещне с купувачите на след поне няколко направени огледа, да стартира с тези купувачи процеса на договаряне, да събере и подготви всички необходими документи, да провери тяхната автентичност, както и да внимава за скрити злоупотреби, и така накрая да премине през процеса на продажбата и финализиране на сделката пред нотариус, заплащане на дължими такси и последващи отношения по разплащане по банков път. Очевидно, че това е процеса на покупко-продажба, е далеч по сложен и изпълнен с подводни камъни. Брокера на недвижими имоти, може да ви преведе през него, безпроблемно до постигане на желаната крайна цел за вас. Опитът има огромно значение Казват, че не можете да си купите опит, но всъщност можете! Да, това е избраните от вас брокери на имоти. Техният опит е свързан с детайлното познаване на района, в който се намира и вашия имот. Те ще седнат заедно с вас и ще ви кажат в детайли какво поведение е нужно да предприемете спрямо купувачите, ще ви посъветват как трябва да бъде представена маркетинговата ви кампания, ще представляват вашите интереси пред всички заинтересовани страни в процеса на сделката, подобно на ваши адвокати, които умело ще избягват клопките на този бързопроменящ се пазар, за да бъде защитен вашия интерес и да бъдат постигнати вашите финансови цели. Брокерите на недвижими имоти винаги са на линия Едно от най-големите предимства при използването на услугите на брокер на недвижими имоти, че тяхната работа е да бъдат винаги достъпни по времето, когато повечето купувачи искат и могат, което със сигурност е по-голямо, отколкото времето, с което разполагате вие. Липсата на наличност в точния момент, вероятно ще доведе до отклоняването на потенциални купувачи за вас, а от това следва, че вие повишавате риска да реализранте бързо и изгодно сделката, която желаете.. Брокерите на недвижими имоти знаят и ценят истинската стойност на собствеността Изглежда, че няма смисъл да се опитвате да спестите разхода за комисионна, която бихте заплатили на наетия от вас брокер, а да загубите от 5 до 10 пъти повече тази сума, защото не знаете истинската стойност на собствения си имот и всички останали разходи, които бихте имали, тръгвайки сам през непридвидимото море на покупко-продажбата. Способностите за точно прогнозиране на имотния пазар, ценообразуването и договарянето, са изкуство, което не всеки владее. Ако цената ви е прекалено ниска - ще бъдете раздразнени и прецакани, ако е твърде висока - ще чакате толкова дълго, че няма да си струва. Не попадайте сами в капана на собствената си пресметливост. Те знаят как да се справят и с най-обиграните купувачи Как да отсеете и прецизирате истинските купувачи, от тези, които биха ви загубили времето или вкарали в хитри овъртания? Брокерите знаят как да разпознават сигналните знаци и придържат нещата във ваша полза през целия процес на сделката. Брокерите умеят постоянно да правят анализ на ситуацията и да ви връщат адекватна обратна връзка (от какво се интересуват купувачите, какво им харесва и какво не във вашия имот, за какво точно биха похарчили парите си и т.н.) по пътя към крайната цел - справедлива продажба на вашия имот. Не подценявайте силата на маркетинга в недвижимите имоти. Добре представената и добре популяризирана собственост има значително повече шансове за да бъде постигната отлична цена за имот, който разчита на купувачи, които са готови да платят за нея. Брокерите на недвижими имоти имат достъп до тяхна собствена мрежа от други професионалисти - нотариуси, независими оценители, строители, финансисти - и те ви я преотстъпват, когато изберете да работите заедно с тях. Не на последно място, брокерите имат и налична мрежа от купувачи, на които потенциално може да презентират и засилят интереса им точно към вашия имот. Ето защо брокерите на недвижими имоти са вашия личен бизнес партньор с който може да бъде реализирана стратегията: печеля-печелиш!
- 8 стъпки как да започнете свои инвестиции в недвижими имоти
Едва ли е трудно да се предположи, че и вие, както много други хора около вас, неведнъж сте обмисляли идеята за инвестиране в недвижима собственост. Търсили сте специализирана литература по темата и вероятно сте изчели редица интересни статии по въпроса. И въпреки вътрешните си подбуди на предприемач, нещо ви е възпирало… Хората в Румъния и България са сред водещите представители в Европейския съюз, които притежават инвестиционен имот. България е на 4-то място в Европейския съюз по процент на хората, които са собственици на жилища, които обитават, без да изплащат ипотека. В тази графа попадат 79,2 % от българите, което е над два пъти повече от средното на нивото за ЕС ОТ 42,5 %. Още по-малко са обитаващите собствени изплатени жилища в страните от еврозоната. Пред нас в тази класация са само Румъния с 95,6 %. Повече от ¼ от живеещите в ЕС живеят под наем на пазарни цени. 4 от 5-ма българи живеят в собствено жилище, но обикновено то е пренаселено, некачествено, лишено от базисни удобства, като съвременна баня, енергийно ефективно осветление и отопление. Това не е изненадващо. Ето защо, много хора все по-често са завладени от процеса и напуснат старото си жилище, преди да започнат свой нов инвестиционен проект. С нужната предприемчивост, инвестирането в недвижими имоти е сравнително лесно начинание. За да ви помогнем да започнете предприемаческото си пътуване, ето осем стъпки за стартиране на собствено портфолио от имоти. 1. Направете разчет на финансите си Това може да бъде толкова просто, колкото да изброите всичките си активи, включително доходите, и да изчислите разходите си. Това ще ви даде представа колко пари бихте били готови да инвестирате. Не отсичайте веднага, че не можете да си позволите да инвестирате. Докато имате стабилна и сравнително добра платена работа, не би трябвало да имате проблем да получите и инвестиционен банков заем. 2. Получете предварително одобрение Можете да получите предварителна информация за одобрение на сумата, която би могла да ви бъде отпусната от банката с която обикновено работите, и да проучите други конкуретни оферти на банковия пазар. Преминаването през консултация с кредитен инспектор и брокер на недвижими имоти, може да ви бъде от полза, преди да кандидатствате за предварително одобрение за инвестиционен кредит, както и да подредите плана си с който ще бъдете финансово готови да инвестирате. 3. Поставете си бизнес-цели Какво искате да постигнете? Как изглежда успехът ви? Предприемачите в недвижими имоти обикновено инвестират в имоти, за да си осигурят финансовото си бъдеще, както и това на поколенията след себе си, а също така и да бъдат достатъчно свободни да правят каквото искат и когато го искат. За да постигнете бизнес целите си, първо трябва да ги формулирате. Най-важното е, че трябва да добиете ясна представа и зададете краен срок за това, кога искате да го постигнете. След това, да започнете последователно с малки крачки в начертаната от вас посока. Например, ако искате да замените доходите си и да се оттеглите от инвестициите си в рамките на 10 години, можете да започнете, като създадете 10-годишен план, разбит на 5-годишен, годишен, двугодишен период, и накрая ваш седмичен график. По този начин няма да се затрупате с непосилна задача. 4. Разберете поведението си към риска Вашият рисков профил ще диктува вашата стратегия. Какъв риск можете да понесете? Разбирането на собственото ви отношение към риска ще ви помогне да създадете стратегия, която да отразява това. Бюджетирането е единственият начин да се гарантира, че сте в състояние да балансирате правилно управлението на доходите си. 5. Започнете да бюджетирате Това не е нещо, което повечето от нас правят с удоволствие и нужната систематичност. Това дори не е далеч интересно. Но бюджетирането е единственият начин да се гарантира, че сте в състояние да балансирате разумно вашите приходи и разходи. Тя ви позволява да видите набелязаните междинни точки към вашата главна цел, ви помага да планирате стратегията си в инвестирането - дали ще заложите на имот, с по-бърза възвращаемост и малка печалба или по-бавна възвращаемост, но по-голяма печалба. 6. Създайте план за покупка на имоти Какво представлява идеалният план за покупка на имот? Тя трябва да улесни вашите цели за увеличаване на портфолиото си до точка, в която то да ви доведе до растежа или доходите, които се стремите да постигнете в средносрочен (между 3 и 5 години) и дългосрочен (между 5 и 10 години) план. Тя трябва да служи като структура, за да останете в играта на пазара с имоти. Ето пример за план за покупка на имот, който можете да следвате: Определете стратегията си; Настройте критериите си; Направете вашите проучвания и излезте с анализ на риска; Създайте си списък с приоритетни имоти за покупка; Набележете имотите, в които ще се целите; Подгответе предложенията си, с които ще оферирате собствениците; Отправете предложенията си, преговаряйте и създайте инвестиционния си портфейл, с който ще присъствате на пазара през следващите години. 7. Бъдете информирани Използвайте инструментите, с които разполагате, за да вземете информирано решение. Познаването на пазара може да бъде от ключово значение за правилния избор на инвестиция. Да бъдете информиран също така означава, да бъдете предпазливи да получите бързи схеми от продавачи на имоти, за създаване на оборот на средствата, с които разполагате, с първоначално по-малка печалба. Няма такова нещо като готови формули за забогатяване. Съществуват изпитани и истински принципи, методи и подходи за инвестиране и никой не може да даде гаранции кой подход ще проработи, освен онзи, които вие сами ще изпитате. Вашата собствена толерантност към риска ще ви помогне да оформите своя уникален инвеститорски подход. 8. Останете фокусирани Уверете се, че оставате фокусирани. Инвестирането в имоти е бизнес решение, а не емоционална реакция. Бъдете наясно, че да бъдете предприемач е начин на живот, а не имитация и преповтаряне на нечий чужд успех. Определете основните етапи през които трябва да преминете и бъдете търпелив, за да постигнете бизнес целите си. Не е лесно е да овладеете ентусиазма си, когато започвате нещо ново и толкова голямо, колкото е инвестирането в имоти. Но не се отказвайте и бъдете последователни. Необходимо е просто си представите ясно, къде ще бъдете след 10 години, ако си купите точните имоти сега и позволите поетапно, инвестициите ви да се удвояват, като започнете на свой ред да продавате, след като имотите ви са поскъпвали плавно година след година.
- Кратка история на пентхаус-апартаментите: Преобразяването им от нежелани жилища в луксозни имоти
Как мезонетите са се превърнали от нежелани и малко отблъскващи жилища до луксозни домове за артисти, за заможни собственици и инвеститори-визионери. Просторни, привлекателни и издигнати над шума на градските улици, пентхаус-апартаментите днес са сред най-желаните жилища на развиващите се градове. Да бъде видян потенциала за обитаването на подпокривното пространство - тази привилегирована територия, която позволява да се съзерцава хоризонта и да се вдишва с наслада чистия въздух, са аспекти, за които често забравяме, докато не ни се отдаде възможност ги почувстваме отново. Но преди тези пространства в сградите да са съществували като такива, предприемачите на нови имоти са ги смятали за необитаеми и мръсни. Промяната на тази парадигма настъпва през 20-те години на двадесети век в Ню Йорк след Първата световна война, когато сред строителните предприемачи започва "еманципацията на височините". До 1922 г. пространствата, непосредствено под покрива на сградата са били замърсени със сажди, отломки и строителни материали и следователно са се считали за невъзможни за обитаване, още по-малко са разпознавани като инвестиционни ниши. Те обикновено са се използвали като перални помещения. Асансьорите също били все още новост и купувачите са ги считали като неблагонадеждни съоръжения за ползване, за да склонят там се настаняват потенциални наематели. Не е случайно, че в същото следвоенно десетилетие на индустриалния модернизъм, Манхатън се нуждае от модерни джаз клубове, подобрение на парковете и инфраструктурата - затова търсенето на нова визия в имотите е започнала постепенно да насочва вниманието на инвеститорите към онези висоти, които са могли да предложат небостъргачите. Необходимостта от чистота и изживяването на света в различна форма е довело до пълно преобръщане на концепцията във вертикалната йерархия. Заедно с бързото подобрение на асансьорните системи, архитектите започват да се възползват от възможността да подобрят пространствата на сградите на най-високите етажи: започва построяването на красиви апартаменти, с огромни прозорци обърнати в кардинални посоки, с обширни тераси, озеленени с външни градини, които сякаш изолират целия шум на улиците под тях. Живота на върха на сградите вече не е било място за средната класа, а работниците били премествани и настанявани в помещения-общежития: Пентхаус имотите били все повече луксозно място за артисти, за богатите и известни хора на деня, които преди това предпочитали първия етаж, тъй като имали достъп до улицата, от която ги деляло само няколко стълби. През 1922-23 г. великият архитект Емери Рот построява 15-те исторически двойни кули “Майрън Уепън” и “Джером Палас” на легендарната улица “Бродуей” и 82-ра улица и за тях Стивън Рютенбаум измислил за първи път термина "мезонет", който по-късно въвежда в употреба в своята биография. По-късно, през 1925 г., Рот построява емблематичната сграда "Риц”, впечатляваща с многобройните си тераси, които се появяват сред облаците. Това става кулминационната точка, когато Нюйоркчани обръщат поглед към небето: блестящите етажи на 20-и век сътворяват буквално нови хоризонти. За по-добро или по-лошо, историята на пространствата винаги е историята на мислите и авангарда. Вдъхновението на височините, както познато твърде добре сред романтиците, прониква трайно във въображението на градските обитатели, жадни за въздуха и светлината, и светът осъзнава, че тези два елемента, които са били толкова недооценени от архитектурата, имат значителни ползи за ново качество на живота в развиващите се градовете. Също така, гледната точка на пентхаус-апартаментите означава още физическо и психическо откъсване от ежедневния шум и следователно постигане на една наистина красива промяна на перспективата за живеене. През 20-те години на миналия век панорамната гледка е важен източник на нежни пазарни спекулации от страна на строителните предприемачи: съзерцаването на дървесните корони, безшумни влакове в далечината и хоризонта на града е достатъчно, за да подтикне към размисъл и уединение. Ето защо, наричаме визионерите на тези нови хоризонти, които имат определена своя запазена територия на пазара на недвижими имоти - инвеститори на бъдещето. Разширяващите се хоризонти са много повече от познати метафори: това е необходима мярка за стремеж към качество на живот в градска среда, която да запълни очите със светлината, да разбере часовниковия механизъм на света и да получи истинско удовлетворение от направената инвестиция.
- Стандарта “BREEM” в инвестиционното строителство и ползите за общността и региона в който живеем
Интереса на всяка една местна общност към развитието на архитектурата и строителството следва да отива далеч на средносрочния хоризонт, мотивиран от реализиране на добра печалба и ликвидност на вложените средства в инвестиционни проекти и имоти. Всички би следвало да сме заинтересовани от дългосрочното въздействие на заобикалящата ни среда, както и от качеството на живот който ще водим, след реализацията на архитектурно-строителните проекти, свързани с начина ни на живот. Един от водещите и най-широко използвани методи за измерване на въздействието на построените в общността сгради и околна среда е британският стандарт “BREEM”. Той се използва по целия свят и може да бъде прилаган при оценката на различни типове сгради в национален и международен мащаб. Стандарта BREEM e наложен като такъв от BRE GROUP (Building Research Establishment) - e уникална консултантска организация за оценка на строителни проекти и обекти. Тя предлага експертиза в почти всеки сегмент на архитектурната среда и свързаните с нея индустрии. BRE помага на клиентите да реализират по-качествени, по-сигурни, по-отговорни за околната среда обекти, урбанизирано пространство и бизнес дейности. Експертите й също така подкрепят иновациите и пилотните проекти, с помощта на които се постигат и подобряват подобни резултати. BRE като организация, създадена с тази цел, помага на правителство, промишленост и бизнес да приемат предизвикателствата на застроената околна среда. BRE GLOBAL е независим орган, упълномощен от страна на Британската агенция по стандартите (UK Accreditation Service - UKAS) и предоставя услуги по сертифициране на обекти и съоръжения в областта на пожарната безопасност, степента на сигурност, нивото на зеленото строителство и нивото на устойчивите продукти и услуги на международния пазар. BRE Global е независима организация, която е създала стандарта BREEAM за сертифициране на обекти в областта на зеленото строителство и представлява неразделна част на BRE Group. BRE Global предлага също така най-съвременно изследване, обучение, писане на стандарти и свързани с тях услуги. Компанията е основател на част от водещите брандове, в това число на: LPCB (Loss Prevention Certification Board), отговарящ за издаването на лицензи за пожарна безопасност и сигурност на продуктите и услугите, посочени в Червената книга (Red book) и на BREEAM, водещия световен метод за сертифициране на сгради според принципите на устойчивото развитие. BREEAM - Building Research Establishment Environmental Assessment Method за обектите представлява протокол, който определя стандартите за най-добра практика в устойчивия дизайн и мярката, която се използва, за да се опишат екологичните, енергийните и устойчивите характеристики на някоя сграда. Протоколът е съставен така, че да е възможно да се приложи по отношение на какъвто и да било вид обект, проектиран или изграден където и да е по Света. С други думи, от жилищните обекти, през бизнес площите, търговските и културно-образователни учреждения, та до здравните институции и т.н. В света има над 110 000 сертифицирани сгради и над половин милион регистрирани за сертифициране. Девет основни критерия за оценка на сградите Оценката за сертифициране по BREEAM се базира на девет основни критерия. Първите са: енергия (подобряване на цялостната енергийна ефективност на сградата, намаляване на CO2 емисиите); управление (на строителния процес и на експлоатацията на вече построената сграда); здраве и тонус на обитателите (вътрешни и външни фактори - светлина, шум, качество на въздуха, топлинен комфорт и т. н.); транспорт (близост до обществен транспорт, поддръжка на комунални услуги, осигуряване на транспортни услуги, намаляване на използването на моторни превозни средства чрез насърчаване на алтернативни методи за транспорт).По отношение на влаганите ресурси и материали са въведени други два критерия: вода (мониторинг и управление на консумацията на вода и насърчаване на намаляването на потреблението й), както и материали (насърчаване използването на строителни материали с ниско въздействие върху околната среда, повторна употреба на някои от тях, насърчаване на използването на термична изолация, повторно използване на съществуваща фасада и т. н.).Във връзка с екологичните аспекти на една сграда са формирани последните три критерия: отпадъци, земя и екология, и замърсяване.Всяка категория носи определен брой кредитиПокриването на всяка подкатегория носи определен брой кредити. Съответно, кредитите, получени от всяка отделна категория, се събират и формират общата оценка на сградата (в % - максималната оценка е равна на 100%), която може да бъде: - Pass (неутрална) і30; - Good (добра) і45; - Very Good (много добра) і55; - Excellent (отлична) і70; - Outstanding (изключителна) і85. Главните категории, които BREEAM измерва, са едни и същи за различните схеми на стандарта. Разликата е в тежестта, която една и съща категория има в различните географски райони, както и в някои от подкатегориите, които могат да бъдат характерни само за дадена схема (например за BREEAM Schools) или за даден регион. Процесът на сертификация Оценяването на сграда съгласно изискванията на BREEAM се извършва от независими оценители. BRE Global поддържа мрежа от оценители, които минават през съответния курс на обучение. BREEAM може да се прилага, когато сградата е на ниво проект, в процес на строителство или е вече построена. Счита се, че е най-добре процесът по сертифициране да започне още на проектно ниво (това означава повече покрити критерии при по-малко или понякога дори никакви допълнителни разходи). Процесът на сертификация се състои от четири етапа. Първоначално сградата се регистрира за сертифициране и оценителят прави предварителна оценка на база предоставена му от строителя документация. Оценителят работи със специално разработен софтуер, в който въвежда данните по отделните категории. На втория етап, ако инвеститорът е съгласен с направената оценка, се изпълнява заложеното в проекта. В случай че инвеститорът иска сградата да има по-висок резултат от получения при предварителното оценяване, екипът, който отговаря за проектирането и строителството, съвместно с оценителя, определят промените, които могат и трябва да се направят. Третият етап е при построяването на сградата, когато оценителят сравнява дали реалното й изпълнение отговаря на заложеното в проекта. В последния етап оценителят изготвя подробен доклад, който се изпраща в BRE Global с цел проверка. След това се издава съответният сертификат. Проекти, изпълнени в съответствие с BREEAM в Стара Загора и страната Четири значими обекта привличат вниманието на обществеността през последните няколко месеца. Това са новият склад от затворен тип на пивоварна Загорка, търговският лайфстайл център Странд в Бургас, новият бизнес и търговски комплекс City Tower на пл. Македония и библиотеката на Лесотехническия университет в столицата. Новият склад за готова продукция в пивоварна Загорка, град Стара Загора В началото на миналата година Загорка стартира дългосрочен проект за оптимизиране на складовите пространства и логистичните процеси на територията на пивоварната, който се осъществява на два етапа. В рамките на проекта се предвижда да бъде разширена складовата база за съхранение на готова продукция и амбалаж. Това ще бъде първата сграда, проектирана и изградена по метода BREEAM, сред всички пивоварни компании на Хайнекен по света, както и сред първите подобни сгради в България. С цел максимална енергийна ефективност ще бъде внедрено LED осветление, както и соларни панели. Питейната вода ще се спестява, тъй като за технически нужди ще се използва дъждовна вода, събирана в специална система. Температурата в складовата част ще се поддържа с много добра изолация и бързи врати, без охладителна и отоплителна система. Предвижда се в склада за готова продукция да бъде изградена BMS система, която да контролира и управлява всички процеси – осветление, вентилация, противопожарна система, с оглед поддържане на работните условия при минимална енергийна консумация. Площта на новия склад за готова продукция е близо 3000 кв. м като стойността на инвестицията възлиза на над 2 милиона лева. Други реализирани значими строителни проекти в областта на жилищното строителство в страната са тези от т.н. “зелени сгради” - жилищни сграда в София - “Изгрев 132”, жилищен комплекс “Изток Парадайс” и “Симеоново 145”. “Garitage Park” стана първият в света мултифункционален комплекс, получил окончателен сертификат с Отличен рейтинг по международната схема на стандарта BREEAM Communities 2012 за социална, икономическа и екологична устойчивост. Garitage Park е мащабен жилищен и бизнес комплекс, разположен на 167 000 m2. Проектът ще се реализира поетапно и в напълно завършен вид ще включва: 95 000 m2 офиси 60 000 m2 жилища 90 000 m2 паркова среда с езеро, детски и спортни площадки Основно училище за 500 деца 4 500 паркоместа Спортен център с басейн Спортна зала с капацитет 1 700 души Супермаркет, ресторанти, кафенета и други. Комплексът се намира в район с добре развита инфраструктура и директен достъп от Околовръстен път, което осигурява бързо и удобно придвижване до център, летище и различни части на столицата. Общата инвестиция в офисно-жилищния комплекс възлиза на до 200 милиона евро.
- “Hempcrete” - бетон от коноп в “зеленото” строителство
Съвременното строителство разчита на прилагането на подходи, свързани с внедряването на нови, възобновяеми, устойчиви, ефективни и природосъобразни строителни материали, които да постигат все по-високи показатели по отношение на енергийната ефективност на сградите. Един от тези, иновативни материали е бетонът от коноп “Hempcrete”. “Hempcrete” e строителен материал, чието име идва от съчетание между английските думи hemp – коноп и concrete – бетон. Както става ясно от името му, неговата структура представлява бетон, изработен от коноп, вар и вода. Поради използването на коноп и качествата, които той притежава, “Hempcrete” не оставя негативен въглероден отпечатък както стандартния бетон. При растежа си, растенията на конопа задържат въглерод като в същото време отделя чист кислород. Така при направата на “Hempcrete” и неговото използване в строителство, уловените количества въглероден диоксид се запазват в структурата на сградата, вместо да се освобождават в атмосферата. В действителност “Hempcrete” е високо щадящ околната среда материал, който може дори да се рециклира като се използва за тор, а в плюс е и неговата възобновяемост, тъй като конопа расте само за 14 седмици. Бетонът от коноп е много разнообразен, тъй като може да бъде използван за изолация за стени, за под, за покриви и много други. Той е огнеупорен, водоустойчив и не гние, стига да е над земята. Бетона от коноп е най-здравия строителен материал в света, като е много по-широкоприложим, лесен за обработка, както и по-гъвкав от обикновения бетон. Всъщност, земетресенията не могат да разбият сградите, изградени от подобна смес, тъй като те са 3-пъти по-резистентни към земетресения, отколкото обикновения бетон. Всички тези положителни качества се дължат на факта, че той е едновременно силен, но лек и дишащ материал. При използването му в строителството, неговият живот може да продължи хиляди години, за разлика от 40 до 100 при останалите материали в традиционното строителство, използвани днес. Първата еднофамилна къща в САЩ, построена изцяло с технологията на “Hempcrete” - бетон от коноп. По отношение на постигане на висока енергийната ефективност на сградите и конкурентна пазарна цена за построяването им, место нуждата да се строят домове с разстояние между външните стени, които след това се изпълват с изолация, може просто да бъде използвана стена от конопения бетон. Когато влажността е поета от външната среда, конопеният бетон я задържа докато тя е готова да бъде отделена отново, когато средата е с по-ниска влажност. Тъй като варта е обвита в целулоза, на варта и отнема малко по-дълго време докато се втвърди напълно, но въпреки това конопения бетон остава невероятно здрав. С течение на времето, варта се вкаменява неимоверно, така че материала става все по-здрав и по-здрав, докато напълно се вкамени. Друг невероятен плюс на конопения бетон е природосъобразността му. Ако прекалено много бетон от коноп е замесен по време на строежа, винаги може да бъде върнат в почвата като потентно, наторяващо средство. Той не замърсява околната среда! Използването на “слама” в строителството не е нещо ново (по-скоро е добре забравено старо), но вграждането на слама, коноп и други естествени влакна в модули от еко-бетон все повече предизвиква силно вълнение сред еколози, архитекти, строители и производители, имащи проактивно отношение към иновациите.
- “МСЛ ГРУП & Имоти е първата компания в България във VibeMarket с верифицирана бизнес-общност
МSL GROUP & Имоти винаги се е стремяла да следва съвременните изисквания на своите клиенти, в предоставянето на услугите си към тях в областта на недвижимите имоти, като същевременно екипа ни се съобразява с новите тенденции и предизвикателства на бързопроменящият се пазар на недвижими имоти. В тази връзка, фирмата ни реши да се възползва от отличната колаборация между две водещи компании - в областта на финтех решенията българската компания със седалище във Великобритания (U.K), основана от Христо Георгиев и Явор Петров - myPOS (“Айкарт” АД) и японската електронна компания Rakuten Viber (Вайбър) принадлежаща на японския милиардер Хироши Макитани - с набиращият все по-голяма скорост нов виртуален пазар - VibeMarket . В началото на месец юни стартира едно ново и вълнуващо търговско решение в партньорство с Mastercard и Viber, което даде възможност на малките бизнеси и независими професионалисти в България, да предлагат своите продукти и услуги, директно на няколко милионната публика на Viber в страната, чрез виртуалния пазар Vibe Market. Така, чатботът-пазар набира популярност, тъй като позволява на компаниите да се развиват в онлайн търговията и картовите разплащания, чиято роля на пазара става все по-важна, а по време на извънредната ситуация с Covid-19 се оказа и единственото поле за изява и безопасни, бързи, евтини разплащания с клиентите за голяма част от бизнеса. MSL GROUP & Имоти, премина успешно през серия от одобрителни протоколи отговарящи на високите стандарти на myPOS за продажби и/или разплащания в интернет, в качеството на одобрен myPOS търговец, без необходимост на онлайн магазин - моментални картови плащания и директна връзка с клиентите на фирмата. Одобрението в системата на myPOS включва: управление на физически услуги и продажби, онлайн покупки, мобилни плащания и банковите трансфери само с една многовалутна сметка с индивидуални IBAN-и; приемане на плащания онлайн и на място и разполагане с получените средства на момента - само с едно универсално платежно решение; Управление на фирмените разходи с безплатната myPOS бизнес карта и разполагане с получените плащания на момента; привлечени повече клиенти към портфолиото на фирмата от допълнителни услуги. Преминахме успешно и през създаването Нова Общност (New Community) - Присъедини се към MSL GROUP & Имоти https://invite.viber.com/?g2=AQAva%2B9rZHVZM0u9DV%2B2iq7D8sZSbEqKQIntAuz7S%2FC1hrzJJdSVI9ytSVWqDHGR във Viber! , през мобилното приложение на Viber и верифицирането й от Вайбър България в категорията “Недвижими имоти Стара Загора”, “жилищно строителство” и “ВиК услуги”, които компанията ни предлага от средата на миналата година в консорциум от фирми-партньори в лицето на “Плъмб Инженеринг” ООД и “Джи Ей Консулт” ЕООД затворен, пълен цикъл от услуги - от продажбата на жилището - “до ключ”. За улеснение на клиентите ни, фирмите-партньори работим заедно в споделен офис “под един покрив” и сме благодарни, че вече няколко от нашите корпоративни клиенти, ни се довериха напълно, не само да закупят чрез нас своите жилища, гаражи и паркоместа, но и да бъдат напълно проектирани и от екипа ни и изпълнени до последният детайл. Повече за комплексното предоставяне на всички услуги “до ключ”, можете да разберете от нас, като ни потърсите и се срещнете с нас в централния офис на фирмата ни! Успешно завърши и одобрението за използване на: “MO/TO (Mail Order/Telephone Order) - Виртуален ПОС терминал” е съкратеното наименование за плащане чрез предоставяне на картовите данни по имейл или по телефон. Това е вид дистанционно плащане (чрез системата на myPOS/“Айкарт” АД (iCard AD), при което клиентът може да се обади по телефона/да изпрати имейл на търговеца, да направи поръчка и да плати с карта като единствено предостави данните ѝ. MO/TO транзакциите, както и всички други транзакции в myPOS, имат определени лимити; "ИСКАНЕ ЗА ПЛАЩАНЕ" е иновативен метод, който позволява на клиентите на “МСЛ ГРУП” ООД да се разплащат от разстояние незабавно, където и да се намират, като получат генериран линк от системата на myPOS от бизнес-профила на “МСЛ ГРУП” ООД, изпратен до клиентите по имейл, SMS или чат-приложение. Всичко, което клиентът трябва да направи, е да отвори полученият линк в защитена страница, да въведа данните от дебитната/кредитната си банкова карта, да завърши плащането и средствата ще постъпят моментално по сметката на фирмата-домакин - “МСЛ ГРУП” ООД), чрез системата на myPOS/“Айкарт” АД (iCard AD). Основните предимства на “Исканията за плащане” са, че плащанията се отразяват незабавно, 100% са сигурни, защитени и поверителни (приложени съгласно изискванията на PCI DSS (PCI Data Security Standard. Стандартът за защита на данните на PCI (DSS) е създаден от Visa, MasterCard и други популярни картови схеми. Този стандарт се основава изцяло на дългогодишния им опит в справянето със заплахи за сигурността, като същевременно осигуряват защита на данните на клиентите си. Като лицензирана компания за платежни услуги, myPOS се придържа към най-високите стандарти за сигурност и всички изисквания на PCI DSS. myPOS е регистриран оператор на лични данни към Комисията за защита на личните данни с номер 0050022 и цялата лична информация се събира, съхранява и обработва в съответствие с принципите в Европейската директива 95/46 за защита на личната информация, и Закона за защита на личните данни, 2002 от законодателството на Република България (и всяка последваща промяна). Личната информация, свързана с Клиента, и предоставена от него, както и от трети страни като местни и международни власти, които имат компетенциите за защита от измами, е защитена в електронна форма на сървъри, разположени в специални, А-клас помещения с ограничен достъп и най-високо комуникационно покритие.) за защита на конфиденциална информация в интернет, спестяват се излишни банкови такси и за двете страни, помагат на бизнесите да растат и да управляват плащанията си по нов, бърз, лесен и ефективен начин. В резултат на добре интегрираните решения за обслужване на всички наши клиенти, затвореният цикъл на комплексното им обслужване в сферата на недвижимите имоти, довършителните, строително-ремонтни дейности и ВиК услуги, както и предлагането на широк спектър от собствени парцели в регулация, свързани с инвестиционно строителство, спечелихме доверието на клиентите ни по един нов и съвременен начин и изразяваме благодарността си, към тези от тях, които не само използваха предоставяните от нас услуги, но приеха предизвикателството да се разплащаме помежду ни по този иновативен и улеснен начин. Използваме случая, за да изкажем признанието си за доверие то, работата и високия професионализъм, на другите и единствени партньори, с които започнахме и продължаваме съвместна си работа в областта на предлагането на услуги в сферата на недвижими имоти - “Никор Инвест” ЕООД.
- “МСЛ ГРУП & Имоти създаде свой емблематичен бизнес модел “The Snail/Охлювът”
защо подходът “бързай бавно” може да се превърне в самостойностен бизнес-модел за устойчивост и развитие на компаниите, опериращи на имотния пазар?; как да правим от бизнеса - изкуство - “да носим имотите на гърба си”?; да бъдем едновременно целеустремени навън към нуждите на клиентите ни и същевременно обърнати навътре, към най-доброто, което можем да дадем от себе си; разпознаваме ли синдромът на “голият охлюв”? - не изгубвай “черупката” по пътя - кои и какви са: ключовите ви партньори, дейности, ресурси, цената на собствената ви добавена стойност (с какъв икономически и социален капитал разполагате?), отношенията ви с типовете клиенти, канали и средствата за комуникация с адиториите ви, структурите на разходите и потоци на приходите във фирмата ви? Кратък опит за неОбстоен S.W.O.T - анализ! Нормалността - да се ръководим във визията и действията си от “НОРМА”! В света на дивата природа, охлювът е едно от уникалните творения, за който можем да бъдем изумени от фактите, свързани с начина му на живот и поведение по който е устроен биологичнo, живее и функционира в заобикалящата го среда. Пазарът на недвижимите имоти в България от дълго време функционира в една своеобразна “дива” среда, в която “НОРМАлността” отстъпва място на “непредВИДИМОСТТА” и липсата на добре утвърдени пазарни норми, сред които най-осезаема е тази на специализиран закон за недвижимите имоти, който да урегулира ясно ролята и функциите на отделните субекти - строители, предприемачи, агенции на недвижими имоти, индивидуални брокери, купувачи и продавачи. Малка скоба - S.W.O.T - анализ? Като дългогодишен специалист по стратегическо планиране, S.W.O.T - анализа e бил винаги неизбежен инструмент, използван в работа ни, в процеса на разбиране на комплексни бизнес ситуации, целеполагане и вземане на ключово определящи решения. S.W.O.T - анализа е широко популярна техника от стратегическото управление, разработена от Алберт Хъмфри от Stanford Research Institute, който заедно с екип от негови колеги е провеждал изследвания през 60-те и 70-те години на 20-ти век, използвайки данни за компании от списъка “Fortune 500”. Самите изследвания са се финансирали от компании от “Fortune 500”, тъй като те са имали нужда от инструмент, с който да разбират по-добре грешките и провалите на своето собствено стратегическо планиране. Анализът разглежда четири фактора, които влияят едновременно върху всяка организация - било тя бизнес или такава, в друга сфера на дейност. Абривиатурата S.W.O.T e съкращение от английски език, от думите: S trengths, W eaknesses, O pportunities, T hreats или Силни страни, Слабости, Възможности и Заплахи. Стремежът на всяка организация, прилагаща върху себе си този инструмент за проверка на нейната действителна среда, е да се съумее да превърне слабостите пред които е изправена в силни страни, а заплахите във възможности! Резултатът следва да бъде - увеличаване на “стойността” за клиентите й, както и подобряване на конкурентното й предимство. В българската действителност на пазара на недвижими имоти - строителите и предприемачите много често са едновременно и “брокери” и “агенции на недвижими имоти”, а надписите на по-голяма част от строителните обекти са: “продава - директно от строителя и без комисионна” са явление от една позабравена финансова криза. Същевременно, същата тази криза от недалечното минало на пазара на имоти постави в твърде неудобна и силно приведена в коленете позиция, дори големи агенции на недвижими имоти, които пришиха на маркетинга си табели с надписи: “продава без комисионна”, като по този начин способстваха за девалвацията на собствения им труд, за посредническите и експертни услуги, които предлагат на този пазар. Нашата собствена позиция по въпроса е, че тази своеобразна крачка назад, повлия драстично на целият бранш в посока “обезценяване/профанизиране на брокерската професия, като такава” до степен, в която три от фундаменталните стълба, свързани с идентичността на една компания - в случая за недвижими имоти, да бъдат силно разклатени, а именно - чувството на собствена стойност , чувството на значимост и чувството на принадлежност ! ( В някои от следващите статии в блога на MSL GROUP & Имоти, ще се спрем специално на концепциите, свързани с трите стълба на идентичност на бизнес-компаниите ). Феноменът “Mess/Бъркотия” Друг съществен проблем, влияещ на днешното хронично състояние - “бъркотия” на пазара на недвижими имоти, е свързан със “свободното гравитиране” на една и съща оферта едновременно “навсякъде” и “при всички” - в множество агенции, индивидуални брокери, частни лица, строители. Липсата на специализиран закон за недвижимите имоти, на единен регистър на вписване/регистриране на “офертите за обяви” само в една агенция за фиксиран период от време и при ясно разписани правила, на лицензионен режим за брокерските агенции и услуги, обвързан с ясна правна рамка, правилник и методика за прилагането му на основата на добри практики, задълбочава още повече кризата на отношенията между различните играчи на пазара на имоти и строителни предприемачи. Отсъства следване на единни пазарни правила в бранша от всички, придържането към ясно договорени принципи и етика между страните, а твърде често на всички заинтересовани страни, се налага да се ръководят от чувството “дивото зове”, което определя и настоящият облик на имотния пазар (определян още някои анализатори, като “див пазар”), който изважда на показ най-лошото състояние от него самия, а именно модела “всички губят”. Обратното на това - най-добрият му формат, в който го познаваме от специализираните издания по икономика и маркетинг, особено на тези на “изток от рая” ( далеч от тези географски ширини ) е “WIN-WIN” или “ПЕЧЕЛЯ-ПЕЧЕЛИШ”. Пазарният феномен “Прескочи кобила” Така, в собствената си енерция, настоящият пазар на недвижими имоти, се е сдобил и с още един игрови феномен, станал своеобразен “национален спорт”, а именно - “прескочи кобила”! Казано другояче - всеки се стреми “да прескочи всеки” в многопосочните отношения, които се формират в процеса на подготовката и финализирането на една сделка - строители, прескачат брокери, брокери от една агенция, прескачат други, клиенти, прескачат брокери и немалка част от играчите на пазара, според възможностите им - се стремят в различна степен (в зависимост докъде се простира и собствената им договорната им сила), да прескочат и самата държавата! Опитите за водене на сериозен разговор в бранша и извън него, остават сравнително хилави, а отделните конструкции на рамки от типа “етични стандарти” не постигат целите, които би следвало да постигат в практиката, освен и това, че не са широко достъпни за ползване, оставащи “оковани” в различни форми на авторски права и други съпътстващи претенции! Клиентът винаги има право...но договор с агенции не подписва! В резултат на така обусловената пазарна среда, твърде често “риба се лови в мътна вода” или клиентите, потребяващи различните услуги на пазара на имоти, се възползват от редицата неуредици, за да получат необходимата им информация, с която по възможност сами да завършат съответната сделка за покупка, продажба или отдаване, наемане на имот. В случаите, когато още в самото начало на процеса им се поставят ясно условията за договор, уреждащ задълженията и правата на двете страни, твърде често просто си тръгват и отиват на друго място, където няма формални правила на договарянето. Последствията от толерирането на подобно поведение на пазара, “минира” пазарната среда със своеобразни “бомби със закъснение”. Често, техни жертви стават не само “лошите агенции”, но и самите клиенти, натиснали “спусъка за обратно броене” водени от манталитета на вечното надхитряване с другите. Какво означава, целите на една бизнес организация да бъдат “ХИТРИ”? Подобен опит за анализ на ситуацията би могъл да бъде разширяван и допълван още повече, както и да бъдат посочвани редица примери, очертаващи наличието на системен проблем - несъответствието с дългосрочният ефект между желаното и фактическото състояние на нещата. В стратегическото управление, точното дефиниране на главния проблем се очертава върху т.н. “дърво на проблема” и се проследяват ясно свързаните с него “причини” и “следствия”. Когато и тази задача е успешно завършена от екипа, анализиращ проблемната ситуация се стига и до мястото, очертаващо “изХОД” или т.н. “дърво на целите”, обособени в цялостна “логическа матрица”. Така, целите , следващи подобна логика на действия на една бизнес организация, следва да бъдат “ХИТРИ” , което е абривиатура, означаваща: - Х арактерни за съответната организация; - И змерими по количество и качество; - Т очни във времето т.е. да имат поставен срок за постигането им, - Р азбираеми и приемливи за заинтересованите страни; - И зпълними, което означава да съответстват на истинските/реалните възможности на фирмата. Ние продължаваме... В този смисъл, оптимистичният изход пред всяка една бизнес организация е да създаде и развие свой собствен бизнес модел, който да е достатъчно устойчив във времето, така, че да може да се справи успешно с предизвикателствата, пред бързопроменящият се пазар на недвижими имоти, за чийто собствен опит ще споделим повече в следваща статия на бизнес блога ни и ще дадем нашите отговори на поставените в началото на статията ключови въпроси.